Nieuwe woonlokatie en reactie verjaardag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Piet Visser - WaarBenJij.nu Nieuwe woonlokatie en reactie verjaardag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Piet Visser - WaarBenJij.nu

Nieuwe woonlokatie en reactie verjaardag

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet

21 November 2010 | Nederland, Amsterdam

Goedenmorgen familie, vrienden en collega's. Hier weer een berichtje uit het nu nog zonnig Kosovo (Kosova). Allereerst wil ik even reageren op de reacties die ik heb gekregen op mijn "speciale verjaardag". Het was geweldig om te zien hoeveel er gereageerd hadden. Bedankt voor de reacties en de steun die je hier in het verre land, ver weg van je familie, mag krijgen. Zelfs collega's die mij nog maar net kennen gaven de nodige aandacht voor deze toch speciale dag. Helaas kon ik het niet op de dag zelf dag thuis vieren maar dat hadden we al een week voor het vertrek gevierd. (gelukkig)
's-Avonds gevierd met de collega's We zijn eerst naar éé'n van de vele restaurants gedaan. Hierna zijn we naar een Ierse pub gegaan. Deze is beroemd bij de "international" Het was heel gezellig en er is ook nog even voor mij gezongen. Alle NL (vele) die aanwezig waren zongen mee.:) Terug gekomen in het hotel lag er een cadeautje voor de deur. Dit had de groep waar ik mee gekomen was gekocht. (bedankt).
Zondag kwam een eind aan het verblijf in een hotel. Via een collega had ik een appartement geregeld in het centrum van de stad. Gelukkig gelegen in de nabijheid van een park dus geen last van het lawaai (mensen en auto's). Enige "probleempje" het is op de 4e verdieping. Achteraf kan je zeggen dat dit dan mijn sportmoment zal zijn maar........ Het appartement ziet het goed uit. Het is voor één persoon groot. 2 dagen voor dat ik er in ging stond het nog helemaal leeg. Alles is nieuw maar natuurlijk naar "hun" begrippen. Ik kon wel naar meer appartementen gaan zoeken maar dan zie je door de bomen het bos niet meer. Een paar eisen had ik voor mij zelf gesteld. In de buurt van collega's ivm de ondersteuning (1e keer uitzending) ondernemingen (hiking, samen iets van het land zien, uit eten gaan etc) Dit doe ik natuurlijk om je niet af te zonderen van de rest en dan je "eenzaam" te gaan voelen. Ik heb uiteindelijk
via "harde" onderhandelingen afgedeald dat de kosten voor het appartement "All-in" waren. All-in betekent: kale huur, tv, internet, water en electriciteit. Dit alles voor 475 euro. Voor stadsbegrippen alhier een goede keus ivm de komende winter waardoor waarschijnlijk de electriciteitsprijs hoog zal zijn. Tevens snelle internet gekregen.
Ik ben gisteren bij een van de collega's uitgenodigd voor een diner. We waren met 5 collega's welke op diverse plaatsen werken in Kosovo. Leuk om alle verhalen te horen hoe hun het ervaren en het eten was goed. Gezien het feit dat in de stad een diner gemiddeld 10 á 12 euro kost zal het wel vaak voorkomen dat er in de stad gegeten zal worden. Maar ik zal natuurlijk ook eens proberen om te koken. Het zal een hele ervaring worden want hier werkt alles op electriciteit.
Gisteren (zondag) ben ik samen met Erik en 2 collega's uit Litouwen naar het Ski oord Brezovica gegaan. Dit ligt in de buurt van de grens met Macedonië (Skopje) Wij gingen voor de top maar dat viel iets tegen. :) Het was eeen hele klim en boven begon het al aardig koud te worden. Mijn eerste ervaring met hiking en dat beviel wel. Als ik ieder weekend dit soort acties onderneem dan hoef je eigenlijk niet eens naar een fitnessruimte. Dit was het weer voor de eerste week. De collega's zeggen dat ik al heel wat indrukken meegemaakt heb dus het gaat goed. Wel vermoeiend maar.. Ik zeg maar "it's a part of your job" Verder zeg ik naar weer tot de volgende keer.....
groetjes

  • 21 November 2010 - 08:00

    Rimero Bush:

    Hadie Piet,

    Wekom als stadsgenoot in Pristina. Ben benieuwd hoe je kookkunsten zijn:-)

  • 21 November 2010 - 09:02

    El Jefe:

    Hey piet,

    Heb vroege dienst met Dick en krijg net je reisverslag binnen (via mijn smartphone) su fuc..... handy..!!

    uurtje binnen en al 2 aanhoudingen 231, 3 weigeringen dus al weer lekker bezig op de vroege zondag..!

    Goed om te lezen dat je nu eigen plekkie hebt en hoop dat je genoeg aanspraak/collega's hebt om na je dienst je tijd nog een beetje plezierig door te brengen.

    Goeie tip van vorige reaktie, lekker samen koken..!!! Nog wat Ermeloose specialiteiten...??
    Hier alweer aan de snert en bruine bonen soep geweest, Dick zijn vrouw had al klachten over mijn soep, hahaha.....

  • 21 November 2010 - 11:19

    Slapie '78:

    Hé Piet!

    Fijne gozeer! Low OPS vandaag, dus volle bak sporten en genieten van de zon en de omgeving. Jouw foto's bekijkend is de omgeving daar ook mooi. Raar hè, midden november en dan met de mouwtjes in de hoogte door de bergen van Kosovo. Ik wens je veel succes op je nieuwe lokatie en kijk uit naar je volgende verslag!
    Groet
    Loet

  • 21 November 2010 - 12:29

    Teuny:

    Hé Piet

    Goed om te lezen dat je nu een eigen stekkie hebt, is toch wel lekker denk ik.
    Mail je het adres nog even dan kunnen we ook "echte" post sturen.

    Greetz

    Teuny

  • 22 November 2010 - 01:59

    JV:

    Piet, wat zal jij lekker slapen onder je dekbed. Verder ziet het er goed uit, over een paar dagen gaat het sneeuwen en kan je aan de bak. Niet met skien want dat mag je niet boven de 50, maar met sneeuwruimen en krabben natuurlijk. Succes.

  • 23 November 2010 - 18:55

    BigBrother:

    Heeee Pietertje. . . .

    Ik ga je missen morgenavond. Moet nu een ander slaapmaatje vinden ;-)

    Groetjes

    Hans
    :-)

  • 24 November 2010 - 06:34

    Rosalinda:

    Haai!!

    Mooi appartement hoor!! Goed voormekaar! Ruimte zat, mochten we nog langs willen komen ofzo! Zo'n bergtocht lijkt me wel wat! Dat jij dat hebt volgehouden joh! ;)

    Ben weer benieuwd naar het volgende verhaal, maar het zal nu toch eindelijk wel eens echt werken worden, of niet? :P

    Liefs Roos

  • 26 November 2010 - 09:00

    BigBrother:

    Hee Pietje,
    Ik heb het overleefd hoor. Willem snurkte maar een beetje.
    Hard gewerkt, gezellig samen geweest 's avonds. (Wel beetje saaier zonder jullie er bij hoor ;-) ).

    Het was weer een nuttig samenzijn en je mag weer hard aan de studie als je weer terug bent!

    prettig weekend.

    Groetjes
    Hans
    :-)

  • 26 November 2010 - 09:03

    Ps:

    Had je de foto van het diner nog ontvangen in de mail??

  • 26 November 2010 - 10:21

    Marco:

    Beste Piet,

    Mooi reisverslag had je weer geschreven.
    Ik zag dat de omgeving erg mooi is. Ik ben namelijk erg gek van bergen.
    Heerlijk dat je een lekker appartement hebt gevonden waar je je toch een soort thuis zal hebben.
    Alvast een fijn weekend.
    groetjes,
    Marco.

  • 26 November 2010 - 12:46

    Eric Willemsen:

    Hoi Piet, Als eerste: nog gefeliciteerd met je 50e verjaardag! (beter laat dan nooit, toch?) Ten tweede: reserveer maar vast een bedje voor mij, want als het goed is (EU-goedkeuring) kom ik je in februari gezelschap houden. Ja, grote vriend, zo makkelijk kom je dus niet van mij af. Overal ter wereld weet ik je te vinden en nu zullen onze wegen elkaar weer gaan kruizen. Via wat omzwervingen ben ik achter je adres gekomen en vanaf nu zal ook ik jouw verhalen (en foto's) aandachtig volgen.
    De eerste verhalen klinken leuk en ik ben benieuwd naar jouw verdere avonturen. En wat mij betreft mag dat best wat uitgebreider en frequenter hoor. Want het is leuk om zo een indruk te krijgen waar jij mee bezig bent en hoe de omgeving waar jij je in bevindt eruit ziet. Groetjes vanaf een mistig en steeds kouder wordend Schiphol.

  • 27 November 2010 - 07:16

    Karel Heij:

    Hoi Piet,
    Sorry dat het even geduurd heeft maar ben druk geweest de laatste tijd.
    We hebben net een leuke twee daagse gehad en lekker zitten vergaderen in Dieren.
    Alles gaat hiet zijn gangetje en ik zit nu met Lamert op de vroegedienst en we hebben al weer een grote OVR.
    Mijn gezondheid gaat al weer wat beter maar is nog lang geen 100%.
    Ik ga zo je vrouw even bellen en hoop dat ik haar aan de lijn krijg.
    Moet het kort houden , want de telefoon blijft weer gaan je kent het wel.
    Groeten van de HDLP'n en met name van Lamert en Karel

  • 27 November 2010 - 13:29

    Peter:

    Hallo Piet, heb je site gevonden en zal je verhalen met belangstelling volgen en voorzien van reakties.

  • 01 December 2010 - 21:51

    JP:

    Hey Piet,

    Leuk zo je reisverslag te lezen. Omdat het niet heel lang meer duurt voordat Ludwig weer terugkomt, zal ik vanaf begin volgend jaar switchen naar het A-weekend en daar de honneurs voor jouw gaan waarnemen.
    Als ik je reisverslag zo bekijk (en dan met name de foto's) krijg je als lezer toch wel de indruk dat je daar een leuke missie beleeft. Dit doet natuurlijk weer niets af aan het feit dat je van huis bent, want dat wordt er niet anders door.
    Ik hoop dat je je daar zinvol kan bezig houden en dat je er een leuke tijd hebt. Ik zie je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Piet

Actief sinds 29 Okt. 2010
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 29901

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 13 Mei 2011

Piet in Kosovo!

Landen bezocht: