Op naar mijn eerste CTO...... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Piet Visser - WaarBenJij.nu Op naar mijn eerste CTO...... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Piet Visser - WaarBenJij.nu

Op naar mijn eerste CTO......

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet

19 December 2010 | Nederland, Amsterdam

Goedenavond vrienden,
Het is al weer een tijdje geleden dat ik een stukje heb geschreven. dit komt natuurlijk niet door het feit dat ik niets te melden had maar door bepaalde diensten. Wat is er allemaal gebeurd in het Kosovo'se. Wij hebben op 12 december voor het eerst verkiezingen gehad. De opkomst was niet zo hoog alleen de voorbereidingen op en de uitvoering van onze organisatie was zo groot dat sommige dachten dat er voorbereidingen werden getroffen van een 3e wereld oorlog. Sommige NL'ers moesten 11 en 12 december werken. De werkzaamheden bestonden uit het monitoren van de polling stations. Personeel Eulex waren geen observers want die kwamen van een andere eenheid van de EU. Eulex moest alleen maar waarnemen hoe de KP (politie) hun zaken regelden. Natuurlijk gebeurde dit met veel mankracht (6000 man/vrouw) Eulex had meer dan 500 man/vrouw ingezet. Ik had het geluk om op de luchthaven te werken. Ik moest dienst draaien van 09.00 - 17.00 uur. Verder waren er geen schokkende dingen gebeurd. Na de verkiezingen begon het ook koud te worden bij ons. Gelukkig niet zoveel sneeuw maar wel 's-nachts -15 á -18 graden. Overdag was het soms
-12. Het is hier een droge lucht dus kun je deze temperaturen niet met NL vergelijken.
Op dinsdag 14-12-2010 had ik een uitnodiging ontvangen van onze NL ambassadeur. Alle aanwezige NL'ers (in de missie) waren uitgenodigd. Hij had wel voor 100 personen eten besteld, maar door het slechte weer waren er maar hooguit 30, waaronder ik natuurlijk. De hoogste functionaris van de EU was ook aanwezig. Dat is namelijk een NL'er (Pieter Feith). Afgelopen vrijdag (17-12-2010) hadden een farewell receptie van onze kolonel Kees Kuijs (K3) Deze receptie werd gehouden in een grote tent. Echter ze waren vergeten om kachels te plaatsen. Het was toch zo koud. Deze receptie deed mij denken aan een receptie op vrijdagmiddag... Dat betekent dat alleen maar de mensen komen die echt iets voor je betekent hebben. Er waren maar een 40 tal gasten. Ik vond dit jammer want de kolonel heeft heel wat good will gekweekt in de afgelopen 15 maanden. Hij was Commandant van de grootste eenheid (750 man). Hij kende iedereen en behandelde ook iedereen als een mens en had altijd tijd voor een praatje. Hij was dan ook zeer geliefd. Tussen al die activiteiten moet er natuurlijk wel gewerkt worden. :) In het begin was ik een beetje pessimistisch, maar het word wat beter. Ik moest afgelopen week op het HQ police komen waar mijn chef borderpolice zit. Dit is een hoge Duitse officier. Hij weet wat voor werk ik op Schiphol doe dus hij begon mij gelijk onder druk te zetten om mijn functie op de luchthaven op te zeggen en naar het HQ te komen. Ik zie geen verbetering alleen maar meer werkdruk en geen gezelligheid en ook geen auto.... Ik vroeg die duitser of ik er ook op vooruit ging (meer geld :)). Hij antwoordde mij dat hij het werk op de luchthaven maar niets vond voor een HDLP Schiphol !!!! en tevens vond hij dat ik dan eindelijk ging werken voor mijn geld wat ik tijdens de missie verdien. Ik laat aan anderen over om daar een oordeel over te hebben maar het moet toch niet zo zijn dat je van 's-ochtends 7 tot 's-avonds laat moet werken. Dit waren de hoogte punten van de afgelopen week. Ik ben nu gelukkig aan het aftellen om morgen naar huis te gaan. Op 20-12-2010 omstreeks 15.15 uur hoop ik in het vliegtuig te zitten naar Budapest. Aldaar heb ik 40 minuten tijd om over te stappen. Ik hoop dat de weersomstandigheden in NL zodanig zijn dat ik toch op tijd (19.45 uur) kan landen op Schiphol. Het zou mij ook nog niets uit maken dat ik later land maar wel graag dezelfde avond anders kost het mij een vrije dag! Ik zal dan blij zijn om weer thuis te zijn bij mijn vrouw en kindern. Ik heb ze wel gemist en hoop dat wij samen een leuke kerst kunnen vieren. Het volgende verslag zal na oud en nieuw zijn Oud en nieuw ben ik verplicht om in Kosovo te vieren (helaas maar waar). Groeten vanuit een koud Kosovo en voor anderen die hier blijven en mijn verhaal lezen en mensen in NL prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar
Groetjes


  • 19 December 2010 - 19:42

    Rimero Bush:

    Hadie Piet,
    Volgens mij ben je een stukkie vergete:-)
    Veel plezier tijdens je 1e CTO en gezond weer terug. Ik smerum binnenkort ook ff:-)

    Groet,

    Rimero

  • 19 December 2010 - 20:42

    Jos:

    Hoi Piet,
    goed om weer iets lezen over je beslommeringen daar. Het komt daar wel allemaal goed, dunkt mij zo. Veel pappen en nathouden en de juiste contacten goed warmhouden.
    In ieder geval goede reis morgen en veel plezier thuis. Prettige kerstdagen voor jouw en je gezin!!
    gr
    Jos V

  • 19 December 2010 - 21:07

    :

    Heey Piet, ik wens je hele fijne dagen thuis met je familie, geniet ervan en tot nadien.
    de hartelijke groeten Hannie

  • 19 December 2010 - 21:21

    Rimero Bush:

    Leuke foto's ook Piet;-)

  • 20 December 2010 - 00:49

    BigBrother:

    Hoi Piet

    Leuk je belevenissen weer te lezen. Ik zou lekker op de luchthaven blijven als ik jou was.
    Ben je idd veeeeeel vrijer in je doen en laten dan tussen zo een stel stafneuzen. En je eigen auto is ook goud waard.
    Goeie reis terug vanavond. (Als jij begint te reizen lig ik nog lekker te pitten na de nachtdienst (hoop ik). Het lijkt er op (op dit moment) dat het hier allemaal redelijk vliegen, landen en autorijden is, dus het gaat je lukken. Wel een goed sprintje trekken op de tussenlanding :-)

    Goede reis en wel wel thuis.
    Geniet er van!!!

    Hans
    :-)


  • 20 December 2010 - 06:31

    Eric:

    Hoi Piet,

    Leuk om weer een verhaal van je te lezen.
    En leuk om via de foto's een goede indruk van de omgeving te krijgen.
    Als het goed is ga je het wel redden met die tussenlanding, succes!
    Ik wens je een goed kerstfeest toe samen met je vrouw en dochters.

    Groeten vanaf een besneeuwd Schiphol.

    Eric.

  • 20 December 2010 - 09:41

    Peter:

    Ha die Piet,
    Mooi dat je naar huis gaat maar jammer dat je met de kerst hier niet bent.
    Ik ben net terug uit NL en kan je zeggen dat er in Nederland veeeeeeel meer sneeuw ligt dan in ons Pristina. Fijne Kerstdagen met je gezin en zie oudejaarsavond wel ergens.

  • 20 December 2010 - 10:06

    Marten:

    Hoi Piet

    Dus de kou is er dan ook zo als ik al gezegd had.
    Lukt het verder om de dagen door te komen?

    Ja je moet werken voor al die extra centen he.
    Wij draaiden op uitzending 12/12 6 dagen per week. 1 dag vrij.
    Ook jou collega's die bij ons waren deden dat.
    Meestal zelfs langer hoor, dus niet piepen om die paar uurtjes.

    Mooi dat je thuis komt als je mag landen.
    En werk ze op oudejaarsdag.

    broertje

  • 21 December 2010 - 15:30

    Slapie '78:

    Hé Piet!
    Ben even niet online geweest, want e-welfare deed een beetje moeilijk. Da's het netwerk hè! Ben ook onderweg naar huis. I'm stuck in DXB since last saterday. Hopelijk vliegen we morgen door, want al die zon en warmte is niet goed, zo vlak voor aankomst in Nederland.
    Ik heb weer genoten van je verslag en sluit me aan bij Jos. Keep up the good work! Ookal krijg je niet iedereen mee, er zijn altijd mensen, die je wel zien zitten. Of we het goed gedaan hebben zal de tijd wel eens uitwijzen.
    Leuk om KK weer eens te zien. De warmte straalt er vanaf! Nou man, fijne feestdagen toegewenst samen met al je meisjes. We zien mekaar!
    Groet
    Loet

  • 04 Januari 2011 - 09:22

    Marco:

    Beste Piet,

    Ik hoop dat je fijne dagen hebt gehad met je familie in Nederland.
    Ik wil je bij deze het beste wensen voor 2011.

    groetjes,

    Marco.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Piet

Actief sinds 29 Okt. 2010
Verslag gelezen: 1197
Totaal aantal bezoekers 29900

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 13 Mei 2011

Piet in Kosovo!

Landen bezocht: