Eerste ervaringen op werkplek ...... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Piet Visser - WaarBenJij.nu Eerste ervaringen op werkplek ...... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Piet Visser - WaarBenJij.nu

Eerste ervaringen op werkplek ......

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet

05 December 2010 | Nederland, Amsterdam

Goedemorgen op deze bijzondere dag. Ik hoop dat iedereen goed voor elkaar is geweest en dat de Sint langs zal komen voor vele cadeautjes. De eerste 2 weken stonden in het teken van vele powerpoint presentaties. De onderwerpen die behandeld werden waren wel boeiend maar.... als je de hele dag alleen maar moet aanhoren en verder niet actief meedoet dan begint het saai te worden. 25 november moest ik mij met nog 3 nieuwe collega's melden op de luchthaven Pristina International Airport "ADEM JASHARI" De naam is gerelateerd aan een legerleider van het Kosovo Bevrijdingsleger (UCK) De 3 andere collega's komen uit de volgende landen Hongarije, Slovenië en Finland. In principe heeft iedereen in hun eigen landen iets met border control te maken. De eerste week op de luchthaven stond in het teken van kennismaking en orientatie (wie zit waar!) Één ding kan ik nu al zeggen verdwalen kan je niet op deze luchthaven :) Ik kan helaas niets over de werkzaamheden vertellen want deze site is openbaar. Ik ga dit nog in een aparte mail versturen. Wat ik wel kan vertellen is dat het natuurlijk een verschil tussen dag en nacht is met Schiphol. De luchthaven heeft jaarlijks ongeveer 1,2 miljoen passagiers. Schiphol heeft ongeveer 43 miljoen passagiers. Je ziet het is een klein verschil tussen die 2 luchthavens. :) De collega waar ik mee samenwerk heeft nu nog CTO (verlof thuis) Hij komt deze week terug en gaat mij dan inwerken. Ik ben benieuwd want het enige wat ik tot nu toe gehoord heb is "denk hierom denk daarom want anders kan het wel eens je ..... kosten. Ik zie het wel?! Tot nu toe vermaak ik mij wel maar je moet niet op het kantoor blijven zitten want dan duurt alles lang. Zaterdag hebben we NL Contigentsdag gehad. Deze happening vond plaats in restaurant "Lira" bij het Germia park. Op deze dag kwamen alle NL'ers die werkzaam zijn in Kosovo langs. Een gezellige dag die in het teken stond van de goed heilig man SINTERKLAAS. Er waren een aantal kinderen dus het was leuk om te zien hoe Sinterklaas met deze kinderen omging. Ik kreeg tevens een opdracht van de Sint om zijn "vervoersmiddel" even weg te zetten. Na de Sinterklaas viering even boodschappen gedaan voor de rest van de week en de dag was zo weer voorbij. Dit was het weer voor deze week. Het volgende stukje proza zal volgende week geschreven worden.
O ja ik was het bijna vergeten. Gisteren hebben wij voor het eerst sneeuw (natte) gehad. Koud dat het was :) :) Dit is natuurlijk niet te vergelijken met jullie want de volgende dag gaat de temperatuur weer naar minimaal 10 of meer graden!! Heel vreemd om dat mee te maken.
Veel plezier met pakjesavond en greetings from Kosovo
Kosovo Piet

  • 05 December 2010 - 10:58

    Jos:

    Piet,
    wees blij dat je niet in de zak van de Sint bent beland...
    Ga maar gauw aan de slag, dan heb je wat te doen. Ik neem aan dat je je stempel heb meegenomen! Ik heb net nog Leo gesproken, alles OK daar. Begint langzaam in te pakken, nog een paar weken als het goed is, dan komt hij terug.
    Hier is het nog steeds druk, dus je mist niets.
    gr
    Jos

  • 05 December 2010 - 16:03

    Rimero Bush:

    Hadie Piet,
    Ik heb gemerkt dat het je goed gaat.
    Wat dat weer betreft: donderdag a.s. is het waarschijnlijk al weer 14 graden:-)

    Groet,

    Rimero


  • 05 December 2010 - 16:42

    Marten:

    Hoi broertje
    Het kan dan beginnen. Al die powerpoint toestanden hadden wij destijds vooraf maar gelukkig niet al te veel. Maar is altijd vervelend. Nu even inwerken en alles verder zelf doen. Succes daarmee.
    De kou komt heus nog wel hoor.
    Vanavond breng ik je schoonzuster naar het ziekenhuis en hoe dat verder gaat mail ik je nog wel.
    groetjes Marten

  • 07 December 2010 - 15:06

    Peter:

    Hallo Piet,
    Mooi verhaal om mee te beginnen. Toch wel weer enerverend al die verschillen tussen jouw Schiphol en ons Adem jashari Airport. Ik raad je aan het "monument" van Jashari in Skenderaj te bezoeken. Ga je toch anders naar zo'n man en naam kijken.

  • 07 December 2010 - 17:03

    Slapie '78:

    Hé Piet!
    Als ik de foto's van jouw appartement bekijk en vervolgens mijn gepantserde container bekijk, denk ik, "hast e wol 'n prötter bij de earn gehad?" (of zoiets). Je moet mij haast wel missen in een tweepersoons bed, zonder ademschotje! Haha! Zoals Jos al zei, het ziet er naar uit, dat m'n missie snel ophoudt. Moet ik je daar komen helpen? Zal het wel effe bij Mario voorleggen. Vindt ie vast wel goed! We zien wel. Het is goed te merken dat de 'baas' iets doet met Sinterklaas. Ik heb hem hier, behoudens een andere, overigens donker bebaarde, man zonder mijter, niet gezien. Maar dat is ook niet zo gek, want er zijn geen NL militairen meer hier hè!?! Piet, bij anderen sluit ik altijd af met "Blijf Laag!!!" Bij jou houd ik het op, "Pas op voor beren!!!"

  • 08 December 2010 - 20:58

    BigBrother:

    Hoi die Piet,

    Ik heb je verslagje weer vol plezier gelezen. Het wordt nog wat daar.
    Wel jammer dat je niet naar GTST kan kijken zeg. Dan mis je wel weer een groot deel van al die schandalen . . . . .Alhoewel een goeie soap kun je een half jaar later zo weer volgen, zonder dat je merkt dat je iets hebt gemist, zeggen ze ;-)
    Of bedoelde je nou dat je het NL nieuws niet kon volgen zonder die sateliet.

    Ik spreek je wel weer op Skype

    Groetjes

    :-)

  • 11 December 2010 - 15:54

    Rosalinda:

    Zo.. mooie bak heb je gescoord zo te zien! En dat eten ook.. heerlijk.. NOT! ;)
    Ben toch wel benieuwd hoe je terugkomt! We komen je in ieder geval volgende week maandag van Schiphol ophalen! Gelukkig een wat normalere tijd dan de heenweg!

    En heb je nog meer foto's gemaakt daar? Want je kan ze gerust op je site zetten, want je bent niet voor niks VIP natuurlijk! Maak er gebruik van! :)

    Zie je volgende week!

    Liefs Roos

  • 11 December 2010 - 17:40

    Marco:

    Beste Piet,

    Leuk om weer iets van je te vernemen. Met mij gaat alles goed. Het is op het werk tot steeds te druk, je wordt er soms gek van.
    Ik ga morgen met Gerard op werkbezoek naar Madrid. Ik heb er veel zin in.
    Ik zag dat je een tijdje niet meer ingelogd bent geweest m.b.t. Hattrick, ben je er mee gestopt ?
    Ik ben nog steeds actief. Ik speel nu in de 4e divisie. Ben benieuwd of ik kan standhouden.
    Piet, heel fijn weekend en hou je taai.
    groetjes,
    Marco.

  • 19 December 2010 - 09:43

    El Jefe:

    Hoi hoi Piet,

    Ook al ondergesneeuwd daar..??
    Schiphol is aardig ontregeld, rode kruis heeft alweer 1250 veldbedden neergezet voor gestrande pax en de rest mag een stoel uitzoeken om de nacht door te brengen. Net als in London, Frankfurt en Brussel trouwens.

    Van de week 3 dagen met MArco naar Madrid geweest, daar even met "el Jefe" om tafel gezeten. Was erg leuk en leerzaam hoe de Spaanse collega's de GB doen. Die zijn trouwens op het gebied van automatische grenspassage al een stuk verder..!! die hebben al een goed werkend systeem.

    Nou groetjes vanuit Kampen op deze bijzondere witte zondag. Ik ga proberen hard te lopen, maar laat dat hard maar weg denk ik..

    un saludo..!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Piet

Actief sinds 29 Okt. 2010
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 29897

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 13 Mei 2011

Piet in Kosovo!

Landen bezocht: